Badan Banyak Toksin Juga Punca Jerawat Kronik

Badan Banyak Toksin Juga Punca Jerawat Kronik ..Memang sedih kan bila kita menghadapi masalah jerawat kronik?..Jerawat kronik ni sangat degil..munculnya secara berterusan..pada tempoh yg lama untuk hilang..lepas tu akan meninggalkan kesan parut Jerawat yang amat tidak selesa dipandang dan keyakinan untuk berjumpa dengan orang ramai pun kurang..dengan kata lain akan menjejaskan penampilan wajah dan ketrampilan diri seseorang

Continue Reading

Siapa Berisiko Tinggi Mendapat Diabetes?

Apa Itu Diabetes?

DIABETES adalah satu keadaan dimana tahap gula didalam darah anda adalah tinggi dari normal. Ia adalah satu daripada faktor utama untuk mendapat sakit jantung atau angin ahmar….
Diabetes berlaku apabila pankreas dalam badan tidak lagi menghasilkan insulin atau badan tidak boleh menggunakan insulin sendiri dengan berkesan. Makanan yang kita makan akan bertukar kepada gula dalam badan kita. Insulin akan digunakan untuk membawa gula dalam saluran darah ke dalam sel dan tisu, di mana ia akan digunakan untuk bahan bakar.

Continue Reading

Tengah Bulan Dapat Bonus Salah Satu Kelebihan Join Ahli Shaklee

Ramai yang bertanya kepada saya..”Apa kelebihan jadi ahli nie…??Wajib ke jadi ahli Shaklee???”
Hehe..jawapan saya..eh..banyak sangat kelebihannya..dan takde siapa pun yang paksa nak jadi ahli atau pun tak..tapi bagi yang memang suka makan vitamin Shaklee atau pun yang  memang consume produk Shaklee.. memang dapat banyak faedah bila dah register jadi ahli Shaklee….

Continue Reading

Bengkak Susu Sampai Demam, Ketahui Tips Mengatasi Bengkak Susu

Pernah tak para ibu mengalami bengkak susu atau payudara sakit dan bengkak. Biasanya ia berlaku ketika minggu pertama selepas bersalin..Bengkak susu adalah cabaran yang paling besar sepanjang tempoh penyusuan..Tidak dinafikan bengkak susu sememangnya sangat sakit..ada yang sampai demam-demam..bertambah teruk lagi  jika dah dijangkiti kuman..Hari ini saya nak berkongsi dengan anda semua beberapa Tips Mengatasi Sakit Bengkak Susu..

Continue Reading

Sakit Pada Bahagian Dada Salah Satu Tanda Awal Serangan Jantung

Dahulu tanggapan kita mengenai serangan jantung ni selalu menyerang mereka yang sudah berusia dan orang-orang kaya..Namun kini serangan jantung ni menyerang tak kira usia..Sebaliknya penyakit serangan jantung boleh menyerang sesiapa sahaja..dan penyakit ini juga menyerang golongan muda..Apakah Punca Berlaku Dan Petanda Awal Kepada terjadinya Serangan Jantung ? Dan jangan ambil remeh bila rasa sakit pada bahagian dada kerana Sakit Pada Bahagian Dada juga merupakan salah satu Tanda Awal Serangan Jantung.

Continue Reading

9 Tanda Rahim Seseorang Wanita Itu Tidak Sihat

Organ yang paling penting bagi seorang wanita ialah rahim..hari ini saya ingin berkongsi 9 Tanda Rahim Seseorang Wanita Itu Tidak Sihat..Bagi wanita lepas bersalin..atau wanita lasak mudah mengalami rahim yang tidak sihat…Jika tidak dirawat akan menyebabkan komplikasi yang lebih teruk dan rosak..Kalau rahim rosak memang tiada penggantinya..Jadi..setiap wanita wajib menjaga aset penting nie dengan sebaik-baiknya..

Continue Reading

Punca Terjadinya Jeragat Dan Cara Mengatasinya

Punca Terjadinya Jeragat Dan Cara Mengatasinya..Memang tidak dapat dinafikan bahawa setiap orang pasti akan mengalami masalah kulit tanpa mengira peringkat usia..masalah kulit yang berbeza seperti jerawat batu..kulit muka kering dan kusam..berminyak dan sebagainya..dan salah satu masalah muka adalah MASALAH JERAGAT..

Continue Reading
1 2 3 5