Petua Menurunkan Tekanan Darah Tinggi Semasa Hamil

Hari ini saya ingin kongsikan beberapa petua menurukan tekanan darah tinggi semasa hamil..Mesti anda tertanya-tanya. .Eh, ibu hamil pun boleh  dapat penyakit darah tinggi?  Yes, jawapannya..Darah tinggi boleh juga terjadi kepada ibu hamil..nak tahu apakah petua untuk menurunkan tekanan darah tinggi semasa hamil??  Jom baca seterusnya.

Continue Reading

Kenapa Si Ibu Perlu Ambil Vitamin Semasa Hamil

Apabila disahkan hamil..merupakan satu anugerah terindah buat seorang wanita..tidak dapat digambarkan kegembiraan saat mendapat tahu kehadiran zuriat yang berada di dalam rahim..oleh sebab itu..sudah seharusnya ibu harus menjaga kesihatan diri dan kandungan dengan sebaik-baiknya dan salah satu soalan yang sering ditanya oleh ibu hamil ialah berkaitan keperluan pengambilan vitamin atau suplemen kesihatan sepanjang kehamilan..
Continue Reading

Bahaya Hb Rendah (Hb Low) Kepada Ibu Hamil dan Bayi

Jangan ambil mudah jika Hb rendah semasa hamil kerana ianya boleh membahayakan ibu dan juga bayi dalam kandungan..setiap bulan ibu hamil akan menjalani checkup di klinik dan paras hemoglobin (HB) ini amat diambil berat oleh doktor..HB rendah sangat ditakuti kerana ianya boleh mengakibatkan ibu hamil mengalami anemia. Anemia pula boleh membawa kesan lebih buruk seperti keguguran, kelahiran bayi pramatang, berat bayi tidak cukup, malah ibu yang mengalami anemia akan lebih terkesan. Ibu akan sentiasa lemah, mudah pening dan pitam dan mungkin mengalami komplikasi semasa melahirkan kelak.

Continue Reading

Badan Banyak Toksin Juga Punca Jerawat Kronik

Badan Banyak Toksin Juga Punca Jerawat Kronik ..Memang sedih kan bila kita menghadapi masalah jerawat kronik?..Jerawat kronik ni sangat degil..munculnya secara berterusan..pada tempoh yg lama untuk hilang..lepas tu akan meninggalkan kesan parut Jerawat yang amat tidak selesa dipandang dan keyakinan untuk berjumpa dengan orang ramai pun kurang..dengan kata lain akan menjejaskan penampilan wajah dan ketrampilan diri seseorang

Continue Reading

Siapa Berisiko Tinggi Mendapat Diabetes?

Apa Itu Diabetes?

DIABETES adalah satu keadaan dimana tahap gula didalam darah anda adalah tinggi dari normal. Ia adalah satu daripada faktor utama untuk mendapat sakit jantung atau angin ahmar….
Diabetes berlaku apabila pankreas dalam badan tidak lagi menghasilkan insulin atau badan tidak boleh menggunakan insulin sendiri dengan berkesan. Makanan yang kita makan akan bertukar kepada gula dalam badan kita. Insulin akan digunakan untuk membawa gula dalam saluran darah ke dalam sel dan tisu, di mana ia akan digunakan untuk bahan bakar.

Continue Reading

Tengah Bulan Dapat Bonus Salah Satu Kelebihan Join Ahli Shaklee

Ramai yang bertanya kepada saya..”Apa kelebihan jadi ahli nie…??Wajib ke jadi ahli Shaklee???”
Hehe..jawapan saya..eh..banyak sangat kelebihannya..dan takde siapa pun yang paksa nak jadi ahli atau pun tak..tapi bagi yang memang suka makan vitamin Shaklee atau pun yang  memang consume produk Shaklee.. memang dapat banyak faedah bila dah register jadi ahli Shaklee….

Continue Reading

Bengkak Susu Sampai Demam, Ketahui Tips Mengatasi Bengkak Susu

Pernah tak para ibu mengalami bengkak susu atau payudara sakit dan bengkak. Biasanya ia berlaku ketika minggu pertama selepas bersalin..Bengkak susu adalah cabaran yang paling besar sepanjang tempoh penyusuan..Tidak dinafikan bengkak susu sememangnya sangat sakit..ada yang sampai demam-demam..bertambah teruk lagi  jika dah dijangkiti kuman..Hari ini saya nak berkongsi dengan anda semua beberapa Tips Mengatasi Sakit Bengkak Susu..

Continue Reading