9 Tanda Rahim Seseorang Wanita Itu Tidak Sihat

Organ yang paling penting bagi seorang wanita ialah rahim..hari ini saya ingin berkongsi 9 Tanda Rahim Seseorang Wanita Itu Tidak Sihat..Bagi wanita lepas bersalin..atau wanita lasak mudah mengalami rahim yang tidak sihat…Jika tidak dirawat akan menyebabkan komplikasi yang lebih teruk dan rosak..Kalau rahim rosak memang tiada penggantinya..Jadi..setiap wanita wajib menjaga aset penting nie dengan sebaik-baiknya..

Jika anda ada mengalami salah satu Tanda Rahim Seseorang Wanita Itu Tidak Sihat seperti di bawah..segeralah bertemu doktor untuk pemeriksaan lanjut..
1) Alami Sakit Tumit
Tumit sering sakit berdenyut dan menyucuk-nyucuk secara tiba-tiba..Rasa sakit menjadi lebih kerap bila banyak berjalan, berdiri atau mengangkat benda berat serta beban pada perut.
2) Kerap Kencing Atau Kencing Tak Lawas
Mudah terkencing bila bersin, batuk atau ketawa. Terkena jangkitan penyakit kencing kotor serta rasa ngilu sakit ketika buang air kecil.
3) Sakit Telapak Kaki
Rasa sengal-sengal..dan bisa-bisa urat pada tapak kaki. Rasa kejang dan menyucuk sekitar tapak kaki.
4) Sering Alami Kembung Perut
Badan berangin dan sering kembung perut. Badan mudah masuk angin, dan perut menyucuk akibat angin dalam rahim dan perut.
5) Kerap Sakit Pinggang
Sering sakit di sekeliling pinggang hingga ke papan punggung dan ke atas urat belikat. Sakit pinggang ni lebih kurang macam lenguh dan rasa senggugut juga, tapi diluar waktu datang bulan.
6) Sakit Ketika Melakukan Hubungan Intim
Sakit ketika melakukan hubungan intim bersama pasangan. Sukar melakukan hubungan suami isteri dan sering merasa sakit pada bahagian ari-ari setiap kali bersama.
7) Sakit Di Bahagian Ari-Ari
Bahagian bawah perut hingga ke pangkal peha. Rasa sengal dan lenguh pada pangkal paha hingga merebak ke lutut.
8) Alami Kentut Vagina
Sering mengalami kentut vagina. Jika ini terjadi bermakna rahim ada bermasalah dan vagina kembang. .
9) Vagina Sentiasa Dalam Keadaan Basah
Vagina berair dan berbau. Berlaku keputihan luar biasa dan salah satu tanda peranakan kembang.

Jika ada tanda-tanda seperti di atas..boleh diatasi dengan cara

1) Berurut
Pergilah berurut untuk naikkan rahim dan betulkan kedudukan rahim.
2) Bertungku
Selalu bertungku, dibahagian rahim tolak perlahan naik ke atas. Bertungku sama ada moden atau tradisional.
3) Berpantang
Jaga pemakanan walaupun dah lepas habis berpantang. atau anak-anak dah besar. Elakkan makanan sejuk, banyak air dan ais. Lebihkan makan makanan yang segar, air suam dan pemakanan seimbang.
4) Makan Jamu
Bagi wanita lepas bersalin, digalakkan makan jamu untuk jaga peranakan dan kesihatan organ dalaman wanita. Yang pasti pilih yang halal dan disahkan oleh KKM.
5) Elakkan Angkat Benda Berat
Elakkan buat aktiviti lasak dan angkat benda berat. Biasa lepas bersalin rahim memang mudah turun… sebab otot rahim lemah sebab urat sekeliling tu dah mengembang masa mengandung. Jadi, kalau baru setahun dua tu, rasa badan dah sihat pun, elakkan angkat benda berat walaupun dukung anak. Bagi encik suami je la yang dukung jika waktu dia ada… jika waktu dia tiada boleh guna stroller… Nak dukung boleh tapi bukan waktu yang lama dan kerap.
6) Buat Senaman Menaikkan Rahim
7) Pakai bengkung.
Amalan memakai korset atau bengkung juga membantu memulihkan rahim.
8) Ikhtiar dengan pengambilan suplemen shaklee yang membantu untuk kuatkan Rahim iaitu ESP dan Alfalfa Complex

Energizing Soy Protein (ESP) berfungsi untuk menguatkan sel-sel otot rahim supaya otot rahim menjadi kuat semula. Suplemen ini terdiri daripada vitamin semulajadi yang selamat dan sesuai untuk semua wanita. Insya Allah pengambilan suplemen ini secara konsisten akan membantu menguatkan otot rahim & mengelakkan rahim anda daripada jatuh lagi.
ESP kaya dengan protein yang menjadi makanan utama sel-sel dalam tubuh badan kita. Apabila sel dalam otot rahim mendapat makanan yang berkualiti.. ia akan menjadikan otot rahim lebih kuat dan mampu berfungsi dengan baik.
Alfalfa Complex adalah herba yang juga kita sebut kacip fatimah moden. Pengambilan Alfalfa dengan dos dan aturan makan yang betul akan menjadikan rahim kita kuat dan inshaaAllah membantu menaikkan rahim ke kedudukan yang asal.
Jangan ambil mudah ye..kalau anda mengalami tanda-tanda rahim tidak sihat seperti di atas..sikap tidak prihatin mungkin akan menyebabkan anda mengalami masalah yang serius seperti prolaps atau rahim jatuh..
Bagi yang masih belum berkahwin..anda disarankan membuat pemeriksaan rahim sekurang-kurangnya sekali dalam setahun…Bagi mereka yang sudah berkahwin..selalulah buat pemeriksaan pap smear..

Jika anda ingin mencuba Set Untuk Kuatkan Rahim Shaklee..

Boleh hubungi saya terus untuk order dan sebarang pertanyaan..

Sekiranya anda ingin membuat pembelian sendiri secara online..

boleh klik di bawah..

Atau boleh hubungi saya terus untuk sebarang pertanyaan..

Pengedar Shaklee Anda..Mentor Bisnes Anda !!!

Salmiah Othman
Contact me : 019-8769412
Shaklee ID : 949800
FB Page : Mamaanisshop
Email : salmiah80@gmail.com

 

You may also like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge